با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ ایران با جهش علمی به کشور برتر منطقه تبدیل شده است
زیارت عاشورا
ایران با جهش علمی به کشور برتر منطقه تبدیل شده است
زهره طبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فرهنگیان در خصوص وضعیت رشد علمی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت:‌ رتبه علمی ایران در طول سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و به رتبه ۱۵ جهان ارتقاء یافته‌ایم.در بحث نانو و صنعت موشکی و هسته‌ای ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست که این موارد نشان دهنده جایگاه بالای کشور به لحاظ علمی در جهان و منطقه است.

وی افزود: ایران در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول یا دوم را در منطقه دارد و جایگاه علمی کشور در سطح نیا و منطقه نسبت به ۳۵ سال گذشته با رشد شگفت‌انگیزی در حال حرکت است و کمتر کشوری ضریب رشدی مشابه ایران داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد:‌ با توجه به اینکه دوره قاجار و پهلوی را پشت سرگذاشته‌ایم و ۱۵۰ سال قبل از جمهوری اسلامی ایران،‌ اروپا و آمریکا در حال رشد فزاینده علمی بودند و در آن ایام ایران در رکود علمی و عقب افتادگی شدید به سر می‌برد، نیاز است بعد از شکوفایی جمهوری اسلامی و جهش در مسائل علمی کشور برای حفظ رتبه نخست منطقه با سرعت بیشتری نسبت به سایر کشورها حرکت کنیم.

طبیب‌زاده گفت:‌ باید تلاش کنیم در برابر کشورهایی که رشد علمی دارند با جهش علمی حرکت کنیم تا بتوانیم رتبه نخست منطقه را کسب کنیم. با توجه به اینکه در دو سال خیر شتاب رشد علمی کشور سرعت خود را از دست داده است و با روالی که در ۱۰ سال گذشته حرکت می‌کردیم،‌ هماهنگ نبوده است نیاز است تا تجدید نظر اساسی در سیاست‌های علمی کشور کرده و سیاست‌های حاکم بر دانشگاه‌ها ریشه یابی شود تا شاهد درجازدن در رتبه علمی کشور نباشیم.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 11 شهريور 1394برچسب:, | 13:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |